Destekten yoksun kalma tazminatı, desteğini yitiren kimse ile desteğin, yaşamaları muhtemel süre içerisinde, ölen desteğin çalışarak sağlayabileceği gelir ve kazancından ayırmak suretiyle yapabileceği yardım tutarının, peşin olarak ve toptan ödetilmesinden ibarettir.
Destekten yoksun kalma zararının tespiti gelecekte meydana gelecek bir zararın tespiti niteliğinde olduğu için, matematiksel bir kesinlikle tespit edilmesi mümkün değildir. Zararın tespitinde, fiili karinelere hal ve şartların icabına, ölen destek ile destekten yoksun kalan arasındaki ilişkiye dayanılarak, gelecekte meydana gelecek zarar hakkında tahmin yapılacaktır.
Destekten yoksun kalma tazminatının amacı, destekten yoksun kalan kimsenin bakım ihtiyacını gidermek olduğundan, destekten yoksun kalanın, desteğin ölümü yüzünden elde ettiği veya gelecekte elde etmesi kuvvetle muhtemel olan yararlarının, zararlardan indirilmesi gereklidir. Eğer, zarardan bu indirimler yapılmazsa, destekten yoksun kalanın mal varlığında, desteğin ölümünden önceki haline göre zenginleşme meydana gelir ki, bu da destekten yoksun kalma tazminatının öngörülüş amacına aykırıdır.
Destekten yoksun kalma tazminatı hesaplanırken dul kalan eşin yeniden evlenme ihtimali, hesap tarihindeki yaşı üzerinden yeniden evlenme şansı tablosuna göre belirlenmektedir. Bu tabloya göre dul kalan eşin on sekiz yaşından küçük her çocuk için yeniden evlenme ihtimalinden beş puan indirilmektedir. Yani çocuk sayısı arttıkça kişinin evlenme şansı düştüğü varsayılarak buna göre hesaplama yapılmaktadır. Geçek hayatta da bu durum bu şekildedir çocuk sayısı arttıkça kişinin evlenme ihtimali de düşmekte ayrıca çocuk sayısı arttıkça bu durum destekten yoksun kalanın sosyal ve ekonomik durumunu da negatif olarak etkilemektedir bu sebeple hesaplama yapılırken bu durumun göz önüne alınması ve buna göre hesaplama yapılması gerekmektedir. Yargıtay’ın yerleşik içtihatları da bu yöndedir, örneğin: